Klik på 'Antons Hjemmeside' for dedikeret album om Anton.
Klik på 'Antons Hjemmeside' for dedikeret album om Anton.
Antons Hjemmeside
Image 2 of 14
Anton med den uundbærlige mukkert.
Anton med den uundbærlige mukkert.
Image 3 of 14
Nokkeboerne spærrede øjnene op da Anton i starten af 60'erne ankom som en tornado og påbegyndte hvad alle troede var et utraditionelt sommerhus...
Nokkeboerne spærrede øjnene op da Anton i starten af 60'erne ankom som en tornado og påbegyndte hvad alle troede var et utraditionelt sommerhus...
Image 4 of 14
...det viste sig dog at være Antons første bud på en husbåd.
...det viste sig dog at være Antons første bud på en husbåd.
Image 5 of 14
Søsætningen, der skulle foregå via. udlagte skinner, var mildest talt et tiløbsstykke bl.a. med besøg fra pressen.
Søsætningen, der skulle foregå via. udlagte skinner, var mildest talt et tiløbsstykke bl.a. med besøg fra pressen.
Image 6 of 14
Image 7 of 14
Desværre var skinnerne ikke i stand til at bære den tunge husbåd som satte sig mere og mere fast.
De utålmodige tilskuere begyndte at råbe 'fremad Bak'.
Desværre var skinnerne ikke i stand til at bære den tunge husbåd som satte sig mere og mere fast.
De utålmodige tilskuere begyndte at råbe 'fremad Bak'.
Image 8 of 14
Antons godt tænkte redningskabine, der som alle hans projekter vagte stor interesse ikke mindst hos ungerne der elskede at besøge Anton.
Antons godt tænkte redningskabine, der som alle hans projekter vagte stor interesse ikke mindst hos ungerne der elskede at besøge Anton.
Image 9 of 14
Den næste husbåd blev bygget på pontoner.
Den næste husbåd blev bygget på pontoner.
Image 10 of 14
Image 11 of 14
Husbåden 'Liberty Coaster II' var også bygget på pontoner.
Husbåden 'Liberty Coaster II' var også bygget på pontoner.
Image 12 of 14
Image 13 of 14
Anton havde placeret en kæmpe Leyland dieselmotor i den ene ponton, og et snedigt skruearrangement tillod styring af båden ved at forskyde skrueakslen sideværts.
Prøvesejladsen viste at konceptet ikke var helt færdigudviklet, og rent faktisk kom han til den erkendelse at husbåde skal bugseres, ikke sejle selv.
Anton havde placeret en kæmpe Leyland dieselmotor i den ene ponton, og et snedigt skruearrangement tillod styring af båden ved at forskyde skrueakslen sideværts.
Prøvesejladsen viste at konceptet ikke var helt færdigudviklet, og rent faktisk kom han til den erkendelse at husbåde skal bugseres, ikke sejle selv.